پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227425
آيا برجام قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و تحريم‌ها را لغو کرد؟
تاریخ انتشار : 1395/10/11 10:44:17
نمایش : 1144
عباسي گفت: اين‌طور نيست، هنوز با زبان تهديد با ما صحبت مي‌شود، تهديدات هنوز عليه ما وجود دارد چون آن راهبرد تهديد زدايي را دستگاه اجرايي ما کنار گذاشت و برخوردهاي اقتداري را در نظر نگرفت و خواست با تئوري تنش‌زدايي با جهان تعامل کند، تعاملي که منشأ آن قرآن نيست و از درس‌هاي علوم انساني غربي برگرفته شده؛ با اينها مي‌خواهند کشور را پيش ببرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فريدون عباسي رئيس سابق سازمان انرژي اتمي در خصوص شرايط پس از برجام و ادعاي دولت و موافقان در خصوص گشايش‌هاي پي‌ در پي بر اثر توافق برجام اظهار داشت: تعبيري را از ابتدا داشتم در سال ۹۲۲ که آقاي ظريف به ژنو رفت و آنجا تمام دستاوردهاي کشور را يکجا گذاشتند و آمدند، گفتم که شما رفتيد آنجا همه چيز را گذاشتيد و با خود شکلات گاز زده آورديد و هنوز هم سر حرف خود هستم.

وي ادامه داد: قول حل مشکلات در صد روز کجا رفت؟ مشکل آب کشور که به هسته‌اي و قرارداد برجام وصل کرده بودند، چطور شد؟ مشکل بانکي، مالي‌مان چه شد؟ اگر به حرف‌هاي منتقدان برگرديم، مي‌بينيم که حقايق از زبان آنها گفته شده که اين‌گونه که شما موافقان مي‌گوييد، برجام فايده‌اي براي کشور نداشته است.

در قراردادهاي IPC و FATF هم مانند برجام پنهان کاري شد

رئيس سابق سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه من در سال ۹۲ پيش‌بيني کردم که صنعت هسته‌اي در کشور تمام شد و نسخه‌ آن را پيچيدند، گفت: بايد مراقب بقيه اقتدار کشور باشيم يعني مراقبت کنيم در ساير موارد راهبردي، اين جريان فکري کاري را به ضرر کشور انجام ندهد.

عباسي تصريح کرد: در IPC و FATF ديديم که آنها سعي کردند با ديدگاه‌هاي امنيتي و کتمان حقايق، هر کاري که دلشان  مي‌خواهد را انجام دهند و اين را به بقيه هم تحميل کنند و خوشبختانه در هر دو قضيه فوق، اقدامات خوبي شد که توانستند مقداري جلوي اين جريان را بگيرند تا ميزان خسارت کشور کمتر باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال که نظرتان در خصوص اينکه گفته مي‌شود برجام قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و تحريم‌ها را لغو کرده، سايه جنگ را از سر کشور کوتاه کرده، گشايش‌هاي تجاري مالي براي ما ايجاد کرده و فصل تازه‌اي از روابط را با ديگر کشورها براي ما گشوده است، چيست؟ گفت: اين‌طور نيست،  هنوز با زبان تهديد با ما صحبت مي‌شود، تهديدات هنوز عليه ما وجود دارد چون آن راهبرد تهديد زدايي را دستگاه اجرايي ما کنار گذاشت و برخوردهاي اقتداري را در نظر نگرفت و خواست با تئوري تنش‌زدايي با جهان تعامل کند، تعاملي که منشأ آن قرآن نيست و از درس‌هاي علوم انساني غربي برگرفته شده؛ با اينها مي‌خواهند کشور را پيش ببرند.

رئيس سابق سازمان انرژي اتمي خاطرنشان کرد: اقتداري که در آموزه‌هاي اسلامي قرار دارد، اينها در راهبردشان مد نظر نگرفتند و چون اين موارد را کنار گذاشتند و حق کشور را از موضع پايين مطالبه مي‌کنند، به جايي نخواهند رسيد.

بزک کردن توافقات بي دستاورد

وي با بيان اينکه مطمئناً با اين شيوه اجرايي، دشمن زياده‌خواهي مي‌کند و مطالبات بيشتري را از ما مي‌خواهد، اظهار داشت: در قراردادهايي که با طرف هاي غربي بسته شده مثل آنچه که با فرانسوي‌ها منعقد شده، حتي قراردادهايي که در ظاهر علمي و فني هستند، اينها هيچ‌کدام عمقي ندارد و ارزش و دستاوردي براي کشور به حساب نمي‌آيد، چرا که اين قراردادها براي پول‌هاي بلوکه شده ما در آن کشور است که بروند و پول‌ها را در فرانسه خرج کرده و دست ما را از آنها کوتاه کنند.

عباسي ادامه داد: برخي به اين قبيل قراردادها، ظاهري شيک و زيبا مي‌دهند که ما وارد فلان پروژه شده‌ايم و اينکه چه دستاوردهايي را براي کشور به همراه خواهد داشت، ولي حقيقت مطلب اين است که ارزش و آورده‌اي براي ما نخواهد داشت.

رئيس سابق سازمان انرژي اتمي افزود: اگر نبود روشنگري برخي رسانه‌ها، اين جريان فکري هر کاري که مي‌خواستند با کشور مي‌کردند، همچون روشي که دولت براي پنهان‌ کاري قراردادهاي IPC و امضايي که براي FATF داده‌اند، پيش گرفته است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بايد فعال‌تر وارد عرصه شوند و حقايق را براي مردم بگويند، مزايا و معايب برجام را به خوبي بشکافند و نگذارند يک عده مردم را فريب دهند و استفاده‌هاي انتخاباتي داشته باشند.


منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html